Kärt återseende

Idag träffade jag min gamla hovslagare. Han skodde till mig i flera år och är den hovslagare jag tyckt bäst om av dem alla. Han kan sin sak, har skott länge och har en gedingen utbildning. Dock blev han sjuk för 4 år sen och lade av med skoningen. Nu hörde jag för en tid sen att han börjat sko igen och att han skor till en av mina grannar. I hopp om att han skulle börja sko mina hästar igen så jag körde till mikn granne för att prata med honom eftersom jag visste att han skulle komma idag. Men han tar inga nya kunder nu. Typiskt. Men fick ett nummer till en annan hovslagare som han rekommenderade så nu håller jag tummar och tår att han kan ta mina hästar ocskå! hade varit toppen eftersom jag inte är nöjd med min nuvarande hovlagare. Dels är han alldeles för dyr och så tycker inte jag att jag ska behöva stå och säga hur min häst ska skos efter att han skott honom i 4 år. Nu blev han felskodd sist för att jag inte var uppmärksam på vad han höll på med... Så ska det inte vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0