Hästig helg

Denna helgen har varit fulld av en massa hästar, eller en massa timmar med hästar för så många olika hästar har det inte varit. Dagen började lite halvstressigt igår då jag fick sovmorgon (!) och blev, som tur, väckt klockan 8. För klockan 9 skulle jag vara hos Agge. Upp och ut för att fodra hästarna. Lite mys med piggelinen Lucas hann jag med innan hästarna gick ut och jag körde mot Agge.

En av hennes hästar, "prinsen", skulle in till Jägerso för ett lättare jobb och startboxträning! Tummen upp för en duktig häst! Det kommer bli fler träningar framöver så att han inte blir sturken pga startboxsvägran...

Väl hemma igen blev det mys och bus med minsta älsklingen som hade haft så roligt med pappa.

När L blev trött passade jag på att ta tag i mona 2 egna hästar, bägge två fick jobba men det blev bara tömkörning. Eller bara och bara, bra träning tycker jag i alla fall.


Idag kpm Agge hit och red Cami och jag red Masi. Det var 8 år sen hon red Cami sist så det blev lite reunion på hästryggen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0