Fina Evvan

Idag red jag Agges fina 4-åriga Evvan! Eller jag tycker att han är fin i alla fall! Har alltid haft ögonen på evvan, enda sen han föddes. Han är lagom stor, ca 168 cm, lagom lätt i typen, sansad men ändå vaken. Han rör sig lätt och har en bra framåtbjudning. Tyvärr har han ärvt sin mammas (Camis) vispande framben i traven.

Han är riktigt trevlig att rida. Snäll och arbetsvillig. För sin ålder så tycker jag att han är välbalanserad även om han gärna försöker sticka ut bogen istället för att hålla ihopa sig. Men sånt kommer ju oftast med åldern när de blir starkare och orkar bära sig själva bättre.

Nu ska han kanske komma hit, ett par veckor i alla fall. Dels för att få lite miljöombyte, han har bara gått i samma hage med samma kompis hela sitt liv. Dels för att rida han och hjälpa Agge. Eftersom jag bara har 2 boxar så ska Agge ha Cami den tiden som Evvan är här. Hade gärna haft henne här men eftersom hon inte har blivit riden något nämnvärt under sommaren så känns det som att det kan kvitta om hon går i min hage eller Agges. Men helt sysslolös kommer hon nog inte att vara. Hon kommer att gå med Evvans hagkompis som har terroriserat honom ända sedan de föddes. Han behövs tuktas så hon kommer att ta ner honom på jorden...snabbt.

Nu ska Agge bara ta han till veterinären och kolla tänderna på honom innan han kanske kommer hit.

Kommentarer
Postat av: Evelina - equilina.se

Va kuuuul! =)



Sv: Haha, jag blir också jättekär i mina grejer... Kikade lite på det igår och kom fram till att jag kanske (!!) kunde sälja en förbygel, ett dressyrschabrak och något träns. Great, då har jag bara 25 schabrak, 2 förbyglar och 9 träns kvar!!

2011-10-11 @ 11:50:03
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0