Halta Lotta

Lilla Cami är halt. Helt konstigt. I torsdags när jag tog in henne var hon helt som vanligt. När jag skulle ta ut henne på fredagen så var hon jättehalt. Inte svullen eller öm någonstans. Ingen förhöjd puls någonstans. Hon vill bara sätta ner främre halvan av hoven. Igår gjorde jag en liten sjukhage till henne. Igår kväll bandagerade jag henne med kyllera. Idag gick hon bra ut ur boxen men när hon kommer ut på gårdsplanen ömmar hon till jättemycket. Sen på gräset går hon bra igen. Hmm...har försökt trycka på hoven för att se om hon är öm där men hon reagerar inte.

Nu står hon i alla fall lindad i sin sjukhage och fattar inte varför hon måste vara där. Masi fattar inte mycket han heller. Han går fram till henne och tycker att hon ska gå med han som hon gör i vanliga fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0