Soliga lördag

Oj vad det är skönt väder ute. Sol och inte allt för blåsigt. Jag har redan hunnit med mockning och har longerat Cami. Hon var duktig men lite spänd och ska titta på allt. Hon fick gå lite grann inspänd i traven men i galopp fick hon gå utan inspänningar. Hon är lite som en unghäst, lite obalanserad och har svårt att hålla sig på volten. Men jag tror att hon tycker att det är lite roligt att göra nåt. Masi fick ju såklart världens tuppjuck i hagen när jag tog in Cami. Och ännu värre blev det när jag skulle släppa ut henne i hagen igen. Sen sprang de bägge två som idioter och först när Masi fick se lite hö så stannade han (såklart). Men den tjockisen behöver ju röra på sig...

Lilleman sover i vagen utanför stallet, snart i 3 timmar, gissar på att han börjar vakna snart. han verkar ha klarat vaccinationen bra. Ingen feber igår och han sov bra i natt, förutom de gångerna när han hade dragit sin snuttefilt över huvudet. Då vaknade han och tyckte att det var lite väl varmt om huvudet :) Inatt ska han inte ha snuttefilten...

Jag har städat lite här inne och inser att shit...det är dags att tvätta fönstrena!! Veckohandla måste också göras idag, fylla på frys och kyl nu när föräldrapenningen trillade in på kontot igår. Tvättmaskinen går varm så jag har lite att hitta på med idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0