Ofrivillig avsittning

Idag passade jag på att rida bägge hästarna på förmiddagen, lyx javisst!! Red på fältet idag. Masi skrittade på i bra tempo och hade nog velat göra mycket mer än bara skritta, han bjöd på på trav och galopp. Bara positivt, det går åt rätt håll!

Cami rd jag först en sväg i paddocken, mest för att kolla att hon var på ok humör. Sen red jag ner till fältet med henne. Börjad med att skritta ett varv runt, men jag kom bara ett halv varv då hon plötsligt hoppade till. Ochjag gjorde årets första avsittning. Borde ha fått stilpoäng på den avsittningen. Lyckades landa på fötterna och det enda jag tänkte på var att inte släppa taget om tyglarna!! Aja, upp igen och fortsätta. Red henne en bra stund. Lät henne galoppera på lite och hon tycktes njuta att få lite mera plats att sträcka på benen.

Först när jag kom tillbaka till stallet så insåg jag att jag hade fått århundradets största blåsa på handen. Troligtvis från avsittningen då tyglarna gled i handen och jag klämde åt för att inte tappa tyglarna.



Vad lär vi oss av detta? HANDSKAR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0