Rutiner

Det känns så skönt att vi fått lite rutiner på mat och sömn här hemma. Känns så mycket lättare och jag är mycket piggare. I natt vaknade han dock 2 ggr för att ha lite mat. Väldigt lite mat för han somnade väldigt fort. Han var tröttare än tröttast. Men kryss i taket, han sov vidare när jag lyfte över han i spjälsängen bägge gångerna. Halv 7 steg vi upp.

En liten powernap på morgonen mellan 8.15-9.00. Sen var han trött när han åt strax efter 11, men lyckades hålla han vaken så han åt lite mer. Sen ner i vagnen och på med kläderna. Sov 1 timme ute medans jag fixade i stallet. Och nu sover han fortfarande här inne, förhoppningsvis en stund till. Både i lördags och söndags sov han 3 timmar. det är mycket med tanke på att han sovit så korta stunder innan. Skönt, jag hinner med lite här hemma och vila lite jag med.

Sen är det mat och bus och han sover en lite stund till senare idag. Sen är det mat, bus och mys fram tills 9-10 ikväll innan det är dags att sova för natten.

Så ser våra rutiner ut just nu. Dock blir det lite annorlunda de dagar vi har något inplanerat, men förhoppingsvis kommer han inte av sig allt för mycket. Just nu funkar detta, sen får vi se när det behövs ändras lite. Och visst kommer det dagar så det inte kommer att bli så bra men det tar vi och så jobbar vi vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0