Föräldrautbildning

Nu har vi gått klart vår föräldrautbildning. Vi var ett litet gäng på 5 par som har träffats 4 ggr. Alla andra skulle ha i november så vi är sist ut. Vi skulle ha varit fler men de andra som skulle ha i december dök aldrig upp. Tyckte väl att allt inte var sådär jätte givande. Vi har pratat om smärtlindring, förlossningens olika skeden och amning. Amningen tyckte jag var jättebra!! Bvc sköterskan var där och svarade på  frågor om amning och hon var verkligen världens goaste!

Men smärtlindringen verkade nästan bara handla om att göra reklam för lustgas och jag tror, trots att jag är öppen för alla förslag, att jag inte kommer att använd lustgas. Inte om jag börjar känna mig full eller yr. Usch fy, då väljer jag heller epidural.

Nästa veckas onsdag ska vi som ville träffas på bb i Ystad för att få en visning av förlossning och bb. Det ser jag framemot!! Har bara varit där en gång innan och det var 4 år sen när Tyra föddes...Nu har de tydligen byggt om. Tyvärr så får man inte ta emot besök mera, svintråkigt!! Då vill jag nog hem ganska fort, tråkigt att barta ligga där.

I februari ska vi ha åter träff...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh det närmar sig Johanna =) Det är svårt det där med smärtstillande. Jag blev yr av lustgasen så inget för mig men min vän sa att det var hennes bästa kompis under förlossningen hehe. Epidralen är dom inte så glada för att ge nu för tiden på grund av att värkarna kan avstanna eller försvagas- ges till spända kvinnor som min barnmorska sa. Själv hade jag inte haft tid att ta den så det gick så fort. Men jag kan sig dig att man överlever smärtan, det gör svinont men det går =) Du kommer fixa det galant =) Kramar på er

2010-11-02 @ 10:09:32
Postat av: Evelina

Glömde skriva vem jag var ju / Evelina

2010-11-02 @ 10:10:33
URL: http://saturnme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis till liten i magen :)

Hoppas att allt gått bra och att du får njuta av graviditeten :)

2010-11-02 @ 10:23:07
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma
Postat av: lovisa

Godmorgon, allt bra?:)

2010-11-02 @ 10:41:49
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0