Sol ute, sol inne..

sol i hjärtat, sol i sinne...Visst är det så den går?

Idag har det varit fantasktiskt fint väder. Sol och inte alls mycket vind. Det var kallt i natt, 6 minus ungefär. Hästarna fick på sig tunna täcken när jag släppte ut dem. Men lagom fram till middags tid var det så pass varmt i solen att jag tog av dem täckena. Masi hade dessförinnan försökt ta av sig täcket på egen hand.

Det blev ridning idag precis som planerat. Paul gjorde mig sällskap på Peace. Med tanke på att det är 6 år sedan han red sist så tycker jag att han fick klart godkänt. Peace är snäll så det är inga problem med han. Masi tyckte att vi kunde gå på lite fortare och försökte lägga in ett och annat galopp språng när vi travade. Han verkar för övrigt inte ha ont i sitt ben som förra våren efter vintervilan. Men nu har det ju gått nästan hela tiden i stora hagen och rört på sig lite mer än om de hade gått i vinterhagen.

Masi passade på att göra sitt första "rulla-sig-i-lera-utan-täcke" för i år. Han såg nöjd ut. Jag inte lika mycket...

Kommentarer
Postat av: 0 A Day

Very cool site. I like the floating effect. Good programming on the Guestbook too.

2011-01-21 @ 11:07:40
URL: http://0-a-day.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0