Caermenta

Till vintern flyttar min nya häst in!! Caermenta eller "Kami" som hon kallas. Hon är född 2000, har gått löp som yngre ända tills hon fick en chip fraktur som opererades. Efter det ville hon inte springa så fort så Agge sålde henne som avelshäst.

Hennes första föl Calamity Jane är född 2006 efter hingsten Argentinus.


Kami står bakom henne.

Hennes andra föl, Envy Me "Emil" föddes 2007 efter hingsten Bleckert Boy.


Tyvärr har Kami inte fastnat på någon bild. Men jag och Agge ska åka och hälsa på henne någon dag så då kan jag ta bättre kort.

Sen har hon fått ytterligare 3 föl, en efter A-dur och en efter Chirlon. Den sista vet jag inte vem som är pappa till.

Ska bli roligt med en ny pålle i stallet. Skulle vilja betäcka henne med Briar. Har alltid velat ha en Briar-bebis. Men det får bli om några år.



Kommentarer
Postat av: Arnvilma

Just found this site and will find it a great use as I collect Sask. postmarks and need to find the location on a map to fit into my pages. Will pass this site onto other collectors who will find it very useful.

2011-05-23 @ 12:45:16
URL: http://arnvilma.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0