Träning trots allt

jag hade planerat att köra både kondition och styrka på gymmet idag. Hade dock en grym huvudvärk och trots panodil vill den inte släppa taget. men jag körde in till Nautilus ändå och körde 25 minuter på crosstrainern. Inte helt fy skam och bättre än ingenting. Nu efter en varm dusch och en stund på spikmattan så har huvudvärken försvunnit.

Nu ska det tydligen bli mera snö, mycket snö. SMHI säger att det ska snöa hela dagen i morgon, det ska börja redan i natt. Danskarna däremot säger att det ska snöa onsdag till lördag. Vilket som stämmer återstår o se. Och kommer det mycket snö (vill inte) så blir det ingen träning förren kanske till helgen.


Masi hade en "sån" dag idag. såg det redan när jag höll på att mocka. Han verkade extremt rastlös. Så jag tog in Peace först och då brakade helvetet lös i hagen. Det enda jag ser är ett stort snömoln som rör sig i hagen! Fick i alla fall på han grimman. Men det skulle gå i 190 in i stallet så det blev en sunda på gårdsplanen så att han fick lugna ner sig. Väl inne i stallet så skulle jag ta av han täcket innan han gick in i boxen. Men det hade ju inte Masi tänkt sig precis. Han puttar upp dörren med huvudet men grimskaftet drar igen dörren när han lyfter på huvudet lite och slår till han på sidan av mulen. Inte alls hårt utan mer som en mjuk liten knuff. Men som den drama queen som han är så får han värsta anfallet oh håller på att dö (hans ord, inte mina)....Suck säger jag bara. Han är som han är när han inte blev som han skulle. Nu vill jag verkligen att all snö ska försvinna så att jag kan börja rida han igen.

Är trött trots en kort dag på jobbet...Längtar till kudden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0