Ny vecka nya tag

Ännu en måndag och ännu en vecka. Regn och blåst gör ju livet inte mycket roligare precis så det är bara att ta ett djupt andetag och kämpa på.

Red Masi både lördag och söndag. I söndags var jag med Masi i paddocken och red lite dressyr. Det var ett bra tag sedan eftersom jag ridit mycket dressyr på fältet. Det blev en hel del galopp på en mycket pigg Masi och sen var det bara att rida hem snabbt innan det blev mörkt.

Men innan jag kom så långt som upp på hästryggen fick jag sadla om. Tog ut Masi från stallet och skulle spänna sadelgjorden innan jag satt upp, pang sa det, där stod jag med halva stroppen till sadelgjorden i handen. Men hallå vad trevligt!! Så det var bara till att byta till Melissas sadel. Har varit och lämnat sadeln hos en sadelmakare nu ikväll och hon skulle väl ha den klar denna veckan. Lär väl inte bli så mycket ridning ändå denna veckan med tanke på vilket väder de har lovat.

Täcket som jag skulle köpa till Masi är såklart slut i den storleken som han ska ha. Har funderat hela helgen om jag skulle eller inte. Och nu när jag skulle beställa det så är det slut och finns bara i 125 cm. Gah!!!!! Tydligen skulle jag inte ha funderat så länge....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0