Sömning

Usch va trött jag känner mig idag. Skulle vilja gå o sova, men det hjälper nog inte, det är lika bra att hålla sig vaken. Sov gott i natt. Vi gick upp o la oss vid 10-tiden. Då hade Thomas redan somnat på soffan. Jag hade tänkt se Wallander på tv, men det gick inte som jag hade tänkt. Vaknade vid halv ett med glasögonen på och tv hade stängt av sig eftersom jag hade satt den på sleep. Sen sov jag gott tills kvart över sju.

Har redan fixat stallet. Det regnar ute. Det var så skönt väder i morse. Vindstilla men mulet. Men nu e det bara regn. Thomas och Jerry håller på att gräva ner en vattenslang som ska gå från vår brunn till stallet. Slagen låg ju utanpå marken innan men det var inte så praktiskt eftersom när det blev minus grader fick vi tömma hela tanken. Annars frös vattnet i pumpen och det är ju inte så bra.

Nu längtar jag till den 25 April, då min lön kommer. Skulle vara skönt att kunna handla lite mat. Kan ju inte påstå att vi har speciellt mycket ätbart just nu. Tror att det finns en portion köttbullar, lite makaroner, en portion pommes, en burk bönor....Tror att det räcker till den 25 April...nooot. Tur att det är måndag i morgon så att man har förmånen att äta mat med barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0