Kanalsurfning

Sitter här i soffan. Kanalsurfar. Kommer inget bra. Trodde att det skulle göra det men nej, nu kommer det nåt annat istället. Suck. Sitter ensam. Thomas jobbar. Tråkigt eller rättare sagt rastlös. Hittar ingen ro i kroppen när han är ute och jobbar sent. Kroppen och knoppen går på högvarv. Är egentligen trött. Men kan inte koppla av.

Hade min första egna samling idag med barnen. Det gick bra. Vi sjöng. Jag har gjort ett sångsnöre och på det snöret hängde vi bilden på den sången vi sjöng. Vi hann bara med en sång idag. Det blev en elefant balanserade. Och så fick barnen balansera på en på ett bal band som symboliserade en spindeltråd. De tyckte att det var roligt. Så lärde jag dem att räkna till 5 på finska. De har önskat det, så nu blev det av. De är riktigt duktiga. Vi ska öva lite till på dessa siffror denna vecka, sen kanske vi kan lära oss 6-10 också.

Hade tänkt slänga ihop lite muffins i kväll. Har 2 ägg som snart flyttar ut. Men jag tror inte att jag orkar. Får bli någon annan dag. Det är mammas nyttiga(re) chokladmuffins. Mumsigt goda.

Nu ska jag bara vänta och vänta tills Thomas kommer hem. Hundarna väntar också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0