Söndag

Söndag kväll. I morgon första riktiga semesterdagen. Skönt att inte behöva sätta klockan på ringning!

Mitt lilla semesterprojekt att måla och fixa sovrummet blir inget litet semesterprojekt. Tretex väggarna som fanns i  halva sovrummet hade sett sina bästa dagar. Det var bara till att dra ner de. Bakom dem och träpanelen var det lite isolering...LITE. Inte undra på att det var lite halv kyligt i vintras...Suck. Huset som gud glömde. Verkligen. Kan bara undra vem som har snickrat här?! Fast lite ljus i tunneln. Halva sovrummet är faktiskt bra gjort med mycket isolering, rätta reglar och gipsväggar!! Men andra halvan ser mest ut som...tja...hej och välkommen till Bosse bygg och demolering! Nu sprang pengarna i väg helt sjukt massor.

Visst är det charmigt med ett gammalt hus. Lite hat.kärleks förhållande. Så nu står sängen i ena delen av vardagsrummet och hela ovanvåningen är fylld med grejer från vårt rum. Kan lugnt meddela att vi nog inte kommer att ha många gäster hos oss. Undrar var pojkarna ska sova nästa helg?
Men det är skönt att få det gjort ordentligt nu när man gör det....Det blir nog bra...sen någon gång. Haha!!!!!! (är trött, därför kan jag skratta åt det....)

Igår var vi på fest, 50+50 års fest. Roligt och varmt värre. Johanna var lite huppelissa efter en flaska vin! Började dagen med 2 Alvedon. Men det var roligt! Hade ont i fötterna, skönt att gå barfota till bilen. Dansade 2 gånger, inte med Thomas han får faktiskt bjuda upp mig om 2 veckor. Om 2 veckor är det 60 års fest, samma ställe, nästan samma folk. Så igår var det bara uppvärmning!!

Har regnat mycket idag, Ösregnat. Hästarna tyckte att det var skönt. Jag med. Mina odlingar med. Slapp vattna dem idag för det har ju bara kommit 24,5 mm idag!

Nu är det snart dags för kudden och försöka ta igen de timmarna jag förlorade i natt...Imorgon blir det träff med Marie, lite ridning med henne eller Linda hoppas jag också kunna klämma in, stressigt att vara ledig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0