Ta nya tag

Nu orkar jag inte tycka synd om mig själv längre. Visst det suger att inte ha ett jobb och inte ha någon inkomst, men om jag ser det från en annan synvinkel så kan det ju inte precis bli mycket sämre. Idag har jag sökt fler jobb, dels som lärare, förskolelärare men också personliga assistent och parkarbetare...ett jobb är ett jobb. Tur att jag har mina djur. Annars skulle jag överväga att inte stiga upp. Men djuren ska ju ha sin skötsel och även om det tar emot att stiga upp ibland så är det skönt att man blir "tvingad" till det.

Nu smälter snön. Geggigt värre alltså. Laban vill inte vara ute, inte mer än att han hinner göra sina behov. Junior skiter i vilket. Han har tagit sönder alla sina bollar så nu är det frisbe för hela slanten. Var ute och red en sväng på Masi, En lugn runda hade jag tänkt. Masi hade helt andra planer. Till min förvånong så märkte jag att jag hade väldigt lite krafft i min vänstra arm. Tur att Masi var lättövertalad idag. Annars skulle det har gått väldigt fort på hemvägen.

I kväll ska jag träna Bodyjam. Det e så himla roligt nu när man har kommit in i det och lärt sig rörelsena. Nu e man inte helt lost. Jag blir så glad av detta passet. Dels är muciken super bra men de två tjejerna som håller i passet är så himla bra och glada att det smittar av. Annars vet jag inte vad jag sk träna denna veckan. Kanske spinning på onsdag och bodypump på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0