En blöt måndag morgon

Vaknade strax innan 7. Skönt med lite sovmorgo på måndagar. Thomas vaknade också då, han försov sig....
Hörde hur det åskade väldigt långt borta så när Thomas hade kört gick jag på promenad med Junior. Precis när jag skulle vända och gå hem så öppnar himlen sig. Det var bara till att traska på. Det blixtrade oh dundrade på rätt bra. När vi kom hem var vi LITE blöta. Jag hade bara korta mjukisbyxor och tröja på mig. Junior såg ut som han hade badat. Det ska vara sånt här väder hela dagen, åska och regn. Men redan i morgon ska det bli sol och varmt igen.

Nu är det många personal tillbaka på jobbet från och med idag. Men vi ska ha många barn också. 28 som mest tror jag. Förra veckan hade vi 19 som mest men bara 12 på fredagen. Jag kan tänka mig att det kan vara ltie stökigt. Men nästa vecka är vi tillbaka i Västerstad och på våra respektive avdelningar. Lite skönt kan jag tycka då det inte har varit mycket struktur nu under sommaren och det märks på barnen. Men det är svårt att hitta struktur när det är många olika personal man jobbar med och ingen riktigt vet ut eller in. Samtidigt tror jag att barnen har tyckt att det har varit lite skönt att få göra det  de känner för.

På onsdag kommer mamma och pappa!! Äntligen! Vi som skulle ha sovrummet klart tills dess. Men så blir det inte, Thomas jobbade hela helgen så vi hann inte med så mycket. Jag gjorde vad jag kunde göra men färdigt lär det inte bli ändå. Lite tråkigt, men så är det. Hoppas i alla fall att det ska vara färdigmålat tills på onsdag. Håller tummarna. Målade med vit grundfärg igår, men all gips är ju inte uppe än oh sen ska den spacklas innan med kan målas. Allt tar sån tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0