Första dagen avklarad

Då var den första dagen avklarad av 20 praktikdagar. Bara 19 kvar...det är ju inte så mycket igentligen när man tänker efter. Dagarna går väldigt fort eftersom man knappt har tid att ta ett par minuter för sig själv. Man måste hela tiden ha ett öga på vad barnen gör eller inte gör. till och med när man tror att man inte behöver det. Jag undrar om jag och mina klasskamrater var likadana när vi gick i tvåan? Jag tyckte ändå att vi hade rätt bra koll på vad vi skulle göra i skolan men dessa små barn vet ju knappt på vilket håll man sitter på när man är i klassen...visst sitter man med ryggen mot läraren...eller?

Har planerat undervisningen tills imorgon så att jag har rätt så bra koll på vad vi skall göra. Det är skönt med min handledare(klassläraren i klassen jag är i) för hon vet vad som funkar och inte funkar för klassen och ger tips hela tiden på vad jag ska tänka på när jag lägger upp undervisningen. Dessutom vill hon ta lite lektioner med klassen, speciellt nu första veckan då allt är nytt för mig.

Helgen flöt på i vanilg ordning. Jag jobbade i lördas och sen var Vanessa och Lena här och fikade, ja och så ville de ju träffa Masi då också så klart. Sen tog vi det lugnt resten av dagen. I söndas kidnappade jag Tyra eftersom det skulle vara kalas på eftermiddagen och Linda behövde få städat. Tyra ville inte alls som mamma ville oc fick många utvisningar. Så vi tog Tyra och körde ut till Thomas föräldrar och hängde där i ett par timmar innan vi drog hem till LInda och firade Tyra. Hon var helt uppe i varv och hann knappt öppna sina paket...

Vi får hela tiden svara på frågan när vi skall ha barn. Svaret har alltid blivit vet ej. Själv börjar jag längta efter en lite rackare. Tog ett snack med Thomas igår om barn och han vill fortfarande ha fler ungar. Men han tycker att det är jag som ska bestämma när det ska hända.Så vi får väl se....

Nu ska jag slappa en stund innan jag ska diska och sedan sätta mig ner och lägga in lite(=mycket) papper i våra pärmar, om man tittar på högen papper så kan man ana att det skulle ha varit gjort för länge sen...ojsan!







Tyra våren 2007


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Du, jag förbjuder er att skaffa barn innan min ekonomi tillåter mig minst tre resor ner till er per år så jag kan leka "coola moster" med jämna mellanrum ;)



Var e du på praktik förresten? Har dom ren skrämt dig så att du bestämt dig för att aldrig jobba som lärare? Jag vet int om jag sku klara av ljudnivån...

2008-09-16 @ 13:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0