Herregud

Jaha...i morse vaknade jag av att hela huset skakade. Låg i sängen men flög upp. Snacka om en ordentlig pulshöjare. Trodde först att en lasbil hade kört rakt in i vårt hus. Nästa tanke som slog mig var att det åskade och att det hade slagit ner i huset eller nåt sånt. Laban verkade lite konstig för han satt vid sängkanten o skakade o ville inte komma med mig ner, Fick bära han ner. Fick på mig lite kläder och gick ner. Gick runt o kollade. Saker o ting hade flyttat på sig. Ett par julljusstakar stod lite snett. Men inte trodde man att det var jordbävning.

Fick i gång datorn. In på aftonbladets hemsida. Jodå, karftig jordbävning till och med. Shit. Då blev jag riktigt rädd. Efter att ha pratat med Thomas, som var på jobb men som inte känt nåt o var helt ovetande, for jag ut till hästarna. Tänkte att boxarna hade rasat eller nåt. Slet upp dörren. Där stod de så fint i sina boxar o hälsade på mig o var jätte hungriga. Masi trodde nog att fy fan  va hungrig jag är...min mage kurrar så att hela marken skakar!!!

Det var riktigt läskigt. Inte trodde man att det skulle kunna hända här. E lite chokad nu en dryg timme efter skalvet. Riktigt obehagligt. 4,7 på richter skalan. Nu när det börjar bli ljust måste jag gå runt o kolla om det finns sprickor i huset eller stallet och om det fallit ner takpannor. De pratar om att det kan trologtvis komma efterskalv...hoppas jag verkligen inte för då läger jag mig under soffbordet o tänker inte flytta därifrån på ett par dagar...

Kommentarer
Postat av: Syrran

Nej huj!! Va obehagligt! Hoppas det int blir nåt efterskalv! Va e de nu också för sätt att fixa jordbävning i Skåne?? Kan tänka mig att de va läskigt. Och stackars Laban då. Gissar att Junior int fatta nåt...

2008-12-16 @ 12:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0