Snart nattedags

Lilleman sover. Verkligheten kom ikapp han nu idag. Man kan inte vara vaken så mycket som han har varit de två senaste dagarna. Han somnade idag på vägen hem från Bvc. Normalt brukar han vakna så fort vi kommer innanför dörren. Men han fortsatte sova och sov i 2 timmar. Han hade lite pappamys medan jag var ute i stallet och borstade hästarna. (Igår lade han världens spya på pappas skjorta när han kom hem från jobber...hihi) Sen var det på med pyjamas och lite mera mat och sen somnade han. Dock sover han ganska oroligt nu. Mycket fäktande och sparkande. Hoppas han inte väcker sig själv.


Lucas i sin sovpåse som han fick av moster!!

Eftersom han sover så lite om dagarna så hinner jag inte med alltför mycket här hemma. Nu när han somnade hoppade jag in i duschen, lade tvätten i torktumlaren, diskade och plockade undan i köket. Skönt att vakna imorgon och inte ha en massa disk. Finns väl ingen tråkigare syn...

Hästarna tyckte väl att det var sådär lagom roligt att vara ute idag. De fick stanna inne lite längre. Masi har hittat sitt favorit ställe i hagen att rulla sig på. Såklart det stället med tistlar och annat ogräs. Så efter en halv flaska pälsglans lyckades jag bli av med det mesta i manen och svansen. Fiona fäller sin vinterpäls nu. Och det är inte lite hon fäller. En stor hög med hår och hade jag orkat hade det blivit lika mycket till.  

Imorgon har vi inget inplanerat. Ingen fika och inga måsten. Om Lucas vägrar sova så tror jag att jag kör en sväng, eller om det inte blåser så mycket så tar vi en längre promenad. Det hade nog Junior uppskattat...

Nu ska hästarna nattas och sen ska vi också gå och lägga oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0