Min lilla trötta sparvunge

Lucas totalt vägrade sova idag. Han vaknade redan 5.30 och höll nästan på att somna vid 11.30. Men precis när han slöt ögonen så ryckte han till, spärrade upp ögonen och slängde upp armarna i luften. Han var inte speciellt gnällig fram tills dess men jag såg på han att han var trött. Packade in han i bilen och körde till jobbet för att hälsa på. Han sov hela vägen till jobbet. Hela 30 minuter. Sen var han vaken under tiden jag var där. Han åt och var hyfsat nöjd. Sov på vägen hem igen.

Men när vi kom hem var inget bra. Bara skrik. Men inte det vanliga ont i magen skriket ut skirk rakt ut. Inget hjälpte. Inte bära, ligga, sitta....inget var bra. Han åt i nästan 45 minuter och var lugn hela den tiden. Var även lugn en stunde efter det och satt i babysittern medan vi åt middag. Men sen drog han igång igen. Skrek som bara den. Skrek i en timme. Jag var helt redo att packa in han i bilen och köra till akuten. Men sen tog Thomas upp han och lade han på sin mage. Då var det som om någon tryckte på off knappen. Han bara somnade. Sen sov han 1 timme hos Thomas och en timme hos mig. Nu ligger han i vagnen och sover. Han är lite orolig men kanske inte så konstigt med tanke på att han var helt as kalas trött.

Jag körde till affären och handlade kaffe. Köpte också en förpackning ersättning. Kan vara bra att ha hemma. Vet inte om eller när jag kommer att ge han ersättning. De senaste dagarna har det varit lite jobbigt med amningen. han vill äta ofta och långa stunder, 45-60 minuter. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0