Fredag

Så skönt att vara ledig. Låg på soffan igår, städade, handlade, låg på soffan, red Masi, bakade paj, sov på soffan.

Idag ska jag inte vara fullt så slö precis. Jag ska köra till fd. jobbet och hälsa på och sen bär det av till Lund för att träffa Malin. Tänk att det är över ett år sedan vi sågs sist....Inte bra. Tiden går för fort.

Rabarberpajen blev riktigt god. Den kommer att bli godare när det har varit mera sol för nu fick jag lägga på lite mera socker än vad jag brukar. Men gott var det. En liten bit av sommar på en tallrik.

Masi var duktig igår. det är så skönt att rida han på pessoa bettet. Kan njuta av att galoppera, istället för att sitta och dra i munnen på han för att han inte ska dra iväg. Ikväll tänkte jag rida en lite längre sväng, hela rundan genom skogen. Det är länge sen men nu har han tillräckligt med kondition för att klara det. Och han gillar att gå i skogen...Snart har han också fällt klart och nu ser man hans fina sommarpäls!

Nu måste jag gå ut med Junior en sväng innan jag kör...Fast han ligger och sover någonstans i filten!!

Där är han ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0