Kallt ute, kallt inne

Brr, det är verkligen vinter. Temperaturen har legat på 7 minus hela dagen. Och när vi vaknade i morse var det bara 16 grader här inne...nu har vi lyckats få upp temperaturen till 18 grader...Vill ha en kamin......NU!!!

Har tagit det lugnt som jag hade planerat. Vi handlade lite mat. Annars så har det varit soffläge hela dagen. Fick släpa mig ut för att mocka och ta in hästarna och det var riktigt kallt. Skyndade mig så gott jag kunde för jag tyckte synd om hästarna. Men inte fan ville de komma in. Fick släpa in Masi som verkade ha tuggummi under hovarna.

Morötterna är frusna så nu står en säck i källaren och tinar. Vattnet är fruset så det blir att släpa ut vatten i en vattenkanna för att vattna hästarna....Men jag tycker ändå att det är bra med minus grader. Inga lediga hästar att försöka borsta...Inga blöta täcken som ska ner i källaren för att torka till nästa dag. Ingen lerig hund som tycker att man misshandlar han när han ska torkas.

Nu har Thomas tänt alla ljus vi har för att få upp värmen lite grann....mysigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0