Vilar

Nu kan jag äntligen vila lite mer oavbrutet. Ska kanske inte säga för mycket än...

Igår kväll åkte vi till förlossningen. Ringde in där och frågade om det var normalt att förvärkar gör så helvetes ont och vad jag skulle göra eftersom det var omöjligt för mig att ligga ner och slappna av. De sa att det är normalt att förvärkar gör ont men ville vi så kunde vi komma in och kolla läget och ev få någon medicin för att kunna sova.

Fick ligga med CTG i lite mer än en timme, jag tror de glömde bort mig, kanske var det mycket att göra. Allt var ok och där inne ligger en mycket pigg bebis enligt BM. Åh fan, de senaste 2 dagarna har ha n bökat runt mer än han gört de senaste månaderna. Fick 2 panodil, 1bricanyl och 1 tablett som jag redan glömt vad det var. Så det bar av hem igen och knarka lite.

Trodde att jag skulle få en helt ok natt. Jämför man med de 2 senaste nätterna så var det väl ok, men vaknade ändå en hel del och låg dubbelvikt i sängen. Dock harde värsta sammandragningarna släppt nu, har några små till och från men har till och med kunnat sova i kortare omgångar nu på förmiddagen.

För övrigt så finns det inte så mycket mer att göra än att vila. Full snöstorm utanför dörren. Hästarna är ute sedan 1 timme tillbaka, men de ser allt annat än glada ut.

Ska slå in julklapparna idag...om vi nu kan ta oss någonstans imorgon för detta vädret ska ju fortsätta hela morgondagen med.

Kommentarer
Postat av: dad

Vad då snöstorm..........varit tillsammans med mam och syrran din och skotta upp vägen vår (70 m) i 3 timmar..........tusan så det yr omkring, nu börjar man förstå va ni menar med snöoväder här nere.

Inte hade man väntat sig en så här viiit jul.

2010-12-23 @ 12:50:04
Postat av: Evelina

Oj Johanna vilket helsike du får uppleva men det genererar något som är värt allt. Hoppas du får sova framöver eller att bebis kommer snart snart snart =) Lycka till och god jul önska vi =)

2010-12-23 @ 16:58:24
URL: http://saturnme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0