Min lilla fot...

Hur lyckas man undvika att halka på all snö och is på trappan och när all snö och is är borta så trampar man snet och skada foten. En spiralfraktur i fotknölen är resultatet. Stödskena och kryckor som gäller. Så länga jag orkar hoppa omkring på kryckorna så känns det helt ok, lite ont men det kan man väl räkna med. Det värsta är när jag suttit eller legat ner en stund och ska hoppa iväg, då har allt i hela foten stelnat och det gör lite ont.

Hästarna kom i alla fall ut idag. Älskling byggde en fin inhängnad från stallet och rakt ut i hagen så jag kan bara öppna boxdörrarna så kan de gå ut i hagen själva. Masi är ju så väluppfostrad när det gäller att gå ut ur boxen, han vet att han inte får gå ut själv så man får locka han lite. De fattade nog inte riktigt vad som hände, för när de kom ut i hagen så såg de väldigt överraskade ut...

Foten är svullen...



...likaså fotknölen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0