Dagens ridning

Det var fint väder nu ikväll så jag tog en ridtur. Masi han tyckte att det  var sådär när vi red hemifrån. Han verkade trött och seg och släpade hovarna efter sig. Funderade på om det kanske skulle vara tid för en kur multivitamin då det brukar göra susen på en vårtrött Masi. Men så fort jag vände hemåt blev jag varse om att Masi hade vaknat ur sin lilla dvala.

Det var full fart hem om Masi hade fått bestämma men jag gjorde halt och ryggade och lade in lite sidvärts rörelser längs med vägen så han fick jobba lite och inte bara springa rakt fram. Han blev lite svettig men verkade nöjd när vi stod i stallet efteråt. Han var lite extra mysig. Han ville bli kliad under hakan och när jag gjorde det så la han mulen mot min axel och stod och njöt. Klassiskt Masi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0