Vardagsfunderingar från sängen

Bebis och jag ligger i sängen och myser. Blev trött på att ligga i soffan, eller min rygg blev trött på det. Mysigt att ligga under tjocka täcket och se att det är nattsvart ute nu. Det är något magiskt med hösten. Även om det blir kallar och mörkare. Nu känns det som om man har rätt till att mysa och bara ta det lugnt en liten stund. Och så alla de roliga ridturerna när hästarna blir lite extra pigga av höstkylan. Okej, nu kommer kanske inte detta att hända just denna veckan men man kan ana vad som är på gång. Men sen kommer vintern och då önskar man bara att det var sommar igen, fast utan flugor.

Har precis ägnat den senaste timmen åt att läsa en blogg som gav mig mycket att tänka på. Vägen från 137 kg. Helt otroligt att läsa om denna inspirerande människa som har lyckats med omöjliga. Hon har gått ner 60 kg med hjälp av Gi. Fick mig att tänka till. Receptena verkar vara så goda. Allt ser gott ut. Även sånt som jag normalt inte tycke om. Att bli av med sötsuget. Hur härligt hade inte det varit.

Samtidigt reflekterar jag över den "hälsosamma" maten som vi har på jobbet. Allt ska vara fettbantat, inget fett, så lite som möjligt. Men lingongrova och allt annat bröd är liksom helt ok. Får inte ihop det riktigt. är maten på jobbet verkligen så bra som den "ska" vara?

Nu ska jag ta mina Gi- funderingar och lägga mig långt ner under täcket och titta lite på tv. Imorgon är en ny dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0