Kampen mot klockan

Nu är det verkligen en kampmot klockan. För att hinna rida gäller det att hoppa i ridkläderna och rida direkt när jag kommit hem. Ett plus är ju att fältet är orört så att det går att rida där så då gör det inte så mycket att det börjar skymma lite innan man hunnit rida klart. Ett minus är att när det har regnat så går det bara att skritta pga halkrisken.

Ringde YA idag och de sade att tidningsbudet inte hade kunnat lägga tidningen i lådan för han visste inte vilken som var vår låda eftersom det inte står nåt på lådan. Så nu har jag tejpat upp en lapp så att det inte går att missa vilken som är vår låda. Återstår att se om det kommer någon tidning i morgon bitti.

Idag var det pyssel för hela slanten med barnen, de äldsta barnen. Vi gjorde en pumpa, fladdermöss och kastanje spindlar. Det var lyckat förutom att en tjej på 3 år blev skit rädd för pumpan då den stod i hallen. Så det fick bli lite prat som till exempel. "Hej säger pumpan, vilken fin tröja du har!" "Jag är en snäll pumpa, vill du vara min vänn?" " Jag tycker om att bli klappad." Efter en stund så verkade det lugnt och hon vill hela tiden gå ut i hallen och kolla på pumpan.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0