Känns som måndag idag

Det känns som måndag idag. Fast det är det ju inte, det är ju bara lördag. Jag skall till butiken i Skurup och jobba idag. Sen är det ännu en ledig dag innan det är måndag.

Igår red jag en sväng på Masi. Han känndes bra i sitt ben och pigg av allt gräs som han har tryckt i sig. Precis efter att jag kommit tillbaka och släppt ut hästarna i beteshagen igen så öppnar himlen sig. Det ÖSregnade och haglade och åskade. Tyckte synd om mina hästar, men de verkade inte bry sig så mycket. De hade ju gräs att fokusera på. Tur att det inte började regna och åska när jag red. EEK! Vill inte tänka på hur det skulle ha slutat.

Det är kallt idag. Blåser och kommer några regnstänk. Så det var bara att klä på hästarna i regntäckena igen. Jag som igår vek ihopa alla täcken och lade undan dem. Där fick jag. Hoppas det blir bättre väder, känner för att rida idag med.

Kommentarer
Postat av: Mamma Lee

Ojdå, usch vad jobbigt för er. Då blev han inte så gammal?

2009-05-23 @ 21:43:33
URL: http://leenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0