Day off

Jaha, jag är ledig i dag och i morgon. Jag är ju som vanligt måttligt förvirrad. I fredags ringde personalen från jobbet o sa att de inte hade fått tag i tjejen som jag vikkar för. Eventuellt skulle hon komma tisdag och torsdag, sen blir hon mamma ledig på onsdga och då börjar jag jobba "på riktigt". Jag kommer inte ihåg att de sa att de skulle ringa mig om de behövde mig. Men någonstans i min lilla uppsvällda snor hjärna ringde det en liten klocka. Så jag ringde dem i morse och frågade hur det blev bestämt. Jodå, jag är ledig i dag och i morgon. Tur att jag ringde att jag inte körde dit i tron om att jag skulle jobba.

Nu ligger jag på soffan och försöker samla ork till att stiga upp och ta tag i dammsugaren. Skulle ha städat i går men jag orkade inte. Men nu tänkte jag att det skall bli gjort. Vi har massor med grus i hallen...igen.

Sen kommer Linda hit. Vi ska pyssla lite i stallet, snacka skit, och kanske ta en liten  skritttur på hästarna. Blir inget mer anstängande eftersom jag har noll kraft i kroppen. Men vädret e fint så det skulle nog vara skönt att få lite frisk luft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0