Dom fick bli ute

Jepp, jag skulle ta in hästarna igår kväll. Det hade blivit mörkt precis som de andra dagarna. Då har de i alla fall stått snällt en bit ner i hagen så jag har bara gått och tagit dem. Men inte igår. Först trodde jag att de hade rymt för jag gick och gick men såg inga hästar. Inte konstigt för de stod läääääängst ner i vår långa hage. När jag nästan kommit ända ner till dem så sätter de full fart upp mot stallet. Jaha, jag traskar efter och små pratar hela tiden så de hör mig. De står där uppe hela tiden. När jag kommit nästan ända upp till dem så vänder de och springer ner igen!!!! Så jag gick in i stallet för att släcka för då får de faktiskt stanna ute om de ska hålla på så....när jag ska gå in så står de vid grinden och undrar när de ska få komma in! Nä, de fick faktiskt stanna ute i natt. Vädret har varit bra så det går ju ingen nöd på dem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0