Ny natt, nya förhoppningar

Snart läggdags. Lucas har varit vaken sedan halv 5. Ätit, varit otålig, suttit i babysitter och badat. Nu däckade han precis så han kommer att sova en timme innan det är dags för ny blöja och mat. Hoppas att han kanske är tröttare i natt och somnar om fortare nu när han varit vaken ikväll. Det har han inte varit de andra kvällarna. Eller kanske har jag för höga krav som vill att han ska somna om och sova vidare i egen säng?? Han kanske behöver värme och närhet, precis som vi?? Vi får väl se hur det går...

Igår köpte jag "knoppar" till benen på spjälsängen så att man kan vagga den lite. Om han bara är lite trött så kommer det att funger bra, men det var han inte i natt.

Kommentarer
Postat av: marie-louise

Jag minns själv hur svårt det var att förstå varför babyn inte ville sova på nätterna då man själv ville. Jennifer visade sig ha kolik så då fick vi förklaring till allt vak med henne det första året nästan med Emilia var det lite bättre med nattsömnen om man jämför med storasyster. Äriligt talat så är det nog det jag saknar minst från babytiden då man "aldrig" fick sova en hel natt. Men bortsett från det så är ju babysarna helt underbara. Hoppas Lucas småningom lär sig när man skall sova och när man skall vara vaken. Du får passa på att sova på dagarna då han sover, så gjorde jag med Jennifer.

2011-01-21 @ 11:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0