Längtar

Nu är jag sugen på att rida. Solen skiner och det är runt 0 grader. Hade suttit fint med en skrittrunda nu. Får se hur vädret är i helgen. Kanske tar jag en liten pytte skrittrunda på Masse-man. Har ju inte ridit sedan september eller nåt sånt.

Nästa helg kommer förhoppningsvis Cami hem! Nu håller jag tummarna hårt att det inte kommer mera snö och ställer till det. Ska blir roligt att få hem henne. Ska också bli skönt att lämna tillbaka Fiona. Hon har varit helt okomplicerad att ha och göra med men det är alltid skönare att bara ha egna hästar. Hoppas att Masi kommer att gilla Cami.

Fiona visade ju tydliga tecken på att det är dags att flytta hem igen då de rymde igår och gick hem till Birgitta. Fiona visste mycket väl var hon bor och Masi är ju inte den smartaste varelsen på denna jord så han hängde väl bara på. De fick i alla fall motion igår. Först gick de hela vägen bort, är väl 1,5 km och sedan promenerade vi hem med dem på kvällen. Vi fick också motion...

Ska se om jag hinner ta mig an deras vildvuxna manar i eftermiddag/kväll. Beror på vilket humör Lucas är på. Han har sovit mycket idag så han lär vara vaken senare. Nu däckade han i Babysittern. Igår var det magknip som spökade en stund och sen däckade han och sov tills det var dags att gå och lägga sig. Han sov sen bra till klockan var strax efter 2 och matdags. Sen vill han inte somna om, han verkade inte vara trött alls. Prövade allt. Lite mera mat. Ligga i min famn. Ligga på mitt bröst. Ligga i spjälsängen och vagga den. Men icke. Tillslut la jag han hos Thomas och då somnade han efter en liten stund. Då var klockan halv 5. Vågade inte flytta över han i spjälsängen, då hade han säkert vaknat. Så han sov i vår säng tills klockan var strax efter 7. Då var det dags för mera mat. Det bästa är om han är vaken på kvällarna. Då sover han allra bäst på natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0