Tillbaka till verkligheten

Så nu är denna påsk-valborg snart slut. Mamma och pappas 2 veckors semester är slut och de kör hemmåt imorgon. Trots att de inte bor här hos oss mera så kommer det att kännas tomt och lite tråkigt, vi har ju trots allt setts nästan varje dag. Nu är det tillbaka till verkligheten. Måndag-fredags rutiner och sen härliga helgen innan nästa nya vecka börjar. Men sysslolös går jag ju aldrig.

Här hemma finns otaliga saker som behöver tas itu med. Jag har redan skrivit en lista på vad vi MÅSTE göra denna sommaren, och nej det är ingen semesterresa eller annat avkopplande på denna listan. Det ska målas, målas, spikas, putsas, målas, sätta staket runt paddocken, rensas ogräs, måla skåpsluckorna i köket, kakla köket, ny vask och ny bänkskiva,målas, kasnke måla om här nere i en ljusare färg samt slipa trägolvet och lacka det i en mörkare färg......ja det är bara till att börja då. Vi (läs Thomas) har redan börjat beta av min lista. Stolpar till paddocken är sågade och ska nu målas. Idag putsade han lite på baksidan av stallet. Fotsättning följer. Jag hoppas ju verkligen att vi får våra skattepengar till sommaren som de flesta andra svenssons får. Hoppet lever och det hade betytt lite extra fix här hemma.

Lucas har fyllt 4 månader (månads kort kommer) och det firade han på Bo Ohlsson. Där fick han välja en leksak som momi och mofi betalade för. Mycket uppskattade leksak som följer med både i vagnen och i babykyddet. Han kan numera vända sig från rydd till sida och det lär inte dröja länge innan han vänder sig till mage. Han gillar att sitta upp och blir arg när man lägger han ner. Han älskar sin vagn, speciellt när han är trött. Ute sover han allra bäst, flera gånger om dagen. Han har fasta rutiner och lägger sig klockan 8 på kvällen och sover fram till 6. Smakportionerna har vi inte börjat med ännu, han är nöjd med sin ersättning och går upp i vikt som han ska. Men snart kommer den dagen när han ska börja pröva på nya saker. Min lilla sparvunge...

Hästarna har blivit lite bortglömda denna veckan tyvärr. Masi har tappat en sko och hovlagaren ringer inte tillbaka trots att jag pratat in flera meddelanden. Hoppas han kan komma nästa vecka. Masi börjar lägga på sig onödigt mycket igen. Gräs är gott!! Cami blir finare och finare, nu börjar hon få en fin överlinje och är riktigt fin att titta på.

Så nu ska jag njuta av min kalla, goda fläderblomscider, valborgsmässoafton till ära. Sen är nästa anhalt kudden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0