En lugnare dag...

Masi tog det ganska så lungt med Katarina idag. Inte alls några utflippade ryck som igår. Däremot var det några vita ogräsblommor som växer utanför paddocken som var läskiga...ja de kan ju hoppa upp och bita han i häcken!!

Funderar på om jag ska klippa han eller inte. Om jag klipper han så blir det nog bara en halv klippning av något slag. Frågan är hur vintern blir. Ifjol klippte jag han och så blev det hur mycket snö som helst och ingen ridning. Kanske klippa han nu? Han bli jätte svettig fort.

För övrig så verkar han än så länge funka bra utan bakskor. Kan inte direkt märka någon skillnad på han...inte är i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Sv: Men du ska ju ha ganska snart, så det dröjer inte länge innan du är upp i sadeln igen! Kanske lagom tills jag ska sadla av...



Jag funderar också på det här med klippning (kommer ett inlägg om det senare faktiskt :P), Sawanna är ju helklippt en gång för typ en månad sedan, men nu har ju resten av pälsen växt ut och hon är nog lurvigare nu än innan jag klippte första gången. Men jag vet inte om jag ska klippa igen? Känns ju lite onödigt om jag ändå inte kan rida ordentligt, å andra sidan hoppas jag ju att jag ska kunna det! :P Svåra frågor... ;-)

2010-10-27 @ 11:25:42
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0