Irriterad till max!

Hur irriterad kan man bli!

Peace ägare kom förbi nu i eftermiddag och klagade på att Peace var för mager och att man kunde se ryggraden och att han aldrig hade varit så mager och att han har lätt att ta sig. döm min förvåning när hon i vintras stod o sa till mig när jag skulle låna han att han har svårt för att ta sig och ser lite tanig ut....

Han har i pricip fått obegränsad mängd hösilage och det är super bra kvalite, nästan för bra för det var mycket protein i det. Nu vill varken Masi eller Peace ha sitt hö på morgonen för de vill hellre leta gräs i hagen. De betar 4 timmar och jag ökar tiden hela tiden.

Så nu ska jag bara proppa i han mat tills han ska hem om 1,5 månad. Undrar om hon blev lite sur för att jag sa till henne för någon vecka sedan att jag ska lämna tillbaka han för att Melissa kommer tillbaka. Nu måste hon hitta någon annan som kan ta han för hon har fullt i stallet.

Han var rundare innan han började fälla och han fäller enormt mycket nu så det är helt förståeligt att han tappar lite. Men jag kan ju omöjligt tvinga i han mat. Han äter det han vill ha. Nu ska han i alla fall få ännu mer hö på kvällen plus att jag får gå ut och fodra en gång innan jag släpper ut dem plus att de ska få hö i hagen också. Jaja, mig kvittar det för Masi vill ändå inte ha höet som jag lägger ut i hagen nu. Han bara pillar i det och sen letar han gräs och han är allt annat än smal.

Gaaaahhh!!!!!!!!!!!

Nu ska jag klippa gräset bara för den sakens skull...

Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Hoppas du blev någorlunda nöjd... Var det så du tänkt dig?

Nej, en så 'dålig' bild kan jag inte ta betalt för. Men om du tex lägger upp den i bloggen så länka till mig =)

2010-05-03 @ 09:33:43
URL: http://equilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0