Koll på vädret

Tycker att det är jätte svårt väder just nu. Vet inte om hästarna ska ha täcke eller inte. Igår var det 6 grader när jag körde hemifrån och dtrålande sol sken så jag gick ut och tog av täckena precis innan jag körde hemifrån, började jobba halv 10. Tur var väl det för det blev 12 grader varmt. Idag ska det kanske inte bli lika varmt, men det är redan 6 grader varmt så jag släppte ut hästarna utan täcke idag med.

Masi tycker att det är toppen! Innan jag tog av dem täckena igår så stod han i hagen och drog i sitt täcke. Som tur är har det torkat upp en hel del de senaste dagarna så hästarna var inte jätteleriga igår. Men i morgon ska det regna så då blir det lerigt igen.

Nu bär det snart iväg till jobb. Den bästa fredagen på vårt 4 veckors schema, jobb 8-13. Nice! Sen bär det direkt av till Ystad där jag ska besiktiga bilen. Sen lär det bli lite ridning idag med.

Nästa vecka ska jag träffa en massa kompisar som jag inte annars hinner med att träffa. Ska träffa Agge så att Junior får busa med sin syster och mamma det var länge sen. Ska prata med Agge om Emil, hennes ena unghäst och se om vi kan komma fram till nåt angående den. Jag skulle jättegärna villa ha honom här hos mig, det var ju tänkt så från början. Känner mig sugen att börja om med en unghäst nu och Emil är hur go som helst. Tror att Masi hade gillat han mer än Peace. Både jag och Thomas får tillbaka rejält på skatten så till sommaren ska paddocken göras klar och då är det lite lättare att han en unghäst. Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Cecelia3702

Greetings. This site is so full of information

2011-06-10 @ 09:23:41
URL: http://cecelia3702.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0