Ridtur i skogen

Det blev en ridtur i skogen ikväll. Red ner till stranden så att Masi kunde plaska lite. Det var längesen vi var på stranden men alltid lika roligt tyckte Masi. Ganska skönt att plaska i vattnet lite eftersom det har varit lite varmt idag igen. Insekterna var inte för jobbiga trots att det var någon elak hästfluga som surrade runt hästarna i hagen. Nu blir det vila i några dagar för Masis del. Han verkar ha kommit in bra i flocken. Han är som tur ingen komplicerad häst att ha och göra med, finner sig i det mesta. Jag tror det är bra för honom att umgås med lite fler hästar igen. Han och Tösen är kompisar och går ofta brevid varandra och betar.

Hann med att rensa lite ogräs också när jag kom hem. Sallade växer så snart kan jag äta lite egen odlad sallad. Tomaterna kommer också snart att vara ätbara. Massor med blommor är det på dem. Några gröna tomater. Trodde inte att det skulle bli så mycket tomater iår. Men tji fick jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0