Mjukstart

Idag var lite av en mjuk start på veckan och på den nya avdelningen. Vi hade bara 8 barn och det var faktiskt lite skönt att hinna känna av läget utan stress.

Dock ska man ju lära sig ett nytt schema igen och det är inte det lättaste. Jag steg upp för tidigt för jag trodde att jag började 8 men började först halv 9. men det var rätt skönt att kunna ta det lugnt på morgonen.

Hann med att fixa klart i stallet innan jag körde och Thomas gav hästarna mat när han kom hem eftersom jag jobbade till 5. Imorgon hoppas jag att jag kan sluta kl 3 som det är meningen så att jag hinner mocka i stallet innan jag ska tillbaka till jobbet för personalmöte på kvällen. Tur att det är sovmorgon på onsdag.

Och sen en lite mindre rolig grej. Kaminen som vi beställde är slut och beräknad leverans vecka 7. Så det blir ingen sån kamin...MEN vi har hittat en anna kamin, billigare och snyggare! Så det blir kanske en tur ut på österlen i helgen.

Den nya avloppsanläggningen går också framåt och det verkar som att vi har fått klartecen från kommunen att lägge ner den anläggningen som vi ville. Dyr är den så hoppas att den är bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0