Ledig onsdag

Så skönt att vara ledig en onsdag. Kunde inte alla veckor vara såhär. Hade varit helt perfekt.

Det blev ingen ridning idag. det började snöa igår kväll och har snöat lite idag också. Det har inte varit så kallt så snön packade sig som styltor under hovarna. Nu tycker jag faktiskt att det kunde kanske bli lite varmt. Funderar på att sätta snösulor på Masi när hovslagaren kommer nästa gång. Man vet ju aldrig hur vädret blir och det är ju faktiskt vinter ännu. Med snösulor och broddar hade jag kunnat rida lite i alla fall. Vi får se.

Imorgon är det jobb som gäller. Hoppas att vi kan klämma in lite planering med min nya kollega så att vi har koll på läget när vi drar igång på måndag. Ska bli roligt. Ser fram emot att jobba med nya människor och se hur andra jobbar och förhoppningsvis utvecklas.

Nu har jag lite hushålls arbete som väntar innan hästarna ska nattas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0