Kräk och bajs

Känsliga läsare varnas...............




Denna eftermiddagen går lätt in i historieböckerna.

Började strax innan 2 då jag står i hallen på jobbet och sorterar kläder som hade hängt i torkskåpet. Då kommer vår "köksa" och frågar om jag kunde gå in på den avdelningen som jag jobbade innan för där var bara en personal och en flicka hade kräkt. Jovisst, in där och hjälpte till. Inte så trevligt. Som tur kom mamman till flickan och hämtade henne väldigt snabbt.

En halv timme senare då vi sitter o äter mellanmål kommer en personal från samma avdelning inspringande och säger att hon måste låna en madrass för en pojke har kräkts och hon ville inte lägga han i soffan. Ännu mindre tevligt. 5 minuter senare kommer samma person in igen helt uppgiven och frågar om någon av oss kunde komma in och hjälpa till för nu hade lilla P(som jag inskolade) bajsat ner sig fullständigt....Helt sjukt, 3 barn blev dåliga inom en timme på samma avdelning.

Jag kan lugnt säga att denna eftermiddagen gick väldigt fort. Nu hoppas jag bara att jag inte blir dålig. Mamma och pappa kommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0