Ogilla

Ogillar snö, idiot bilister och...säkert något annat också. Det började snöa på eftermiddagen, först bara lite, men sen helt plötsligt så tog det i rejält. Inget roligt alls. Vill bara hem men jobbade till 5. Hästarna var inte alls glada när jag kom hem. De stampade och vankade och såg sura ut. Masi visste inte på vilket håll han skulle gå, framlänges, baklänges eller sidlänges. Snart får jag nog inte ut Masi ur stallet mer, får dra honom ut på morgnarna. Snart vill han väl inte ens lämna boxen.

Är trött på snön nu, vet att jag har tjatat om det ett antal gånger nu, men nu är jag rikitgt riktigt trött. Trött på allt släpande av vatten till stallet, trött på blöta täcken som ska bäras ner i källern för att torka till nästa dag, trött på styltor under hovarna som gör att hästarna glider rundor i stallgången, trött på snö i stallet, trött på att knappt kunna ta mig till gödselhögen pga all snö, trött på tjocka täcken, trött på att skotta snö.

Kanske ta ut alla 34 semesterdagar nu på en gång och gå i ide och inte stiga upp på 34 dagar. Mix Meapol har en tävling där man kan vinna en resa till Las Playitas i en vecka. Det enda man behöver göra är att se till att någon nominerar en till resan så kanske man får följa med. Just nu är där 21 grader. En hel vecka i värmen och solen...kanske se till att Thomas nominerar mig....Hade inte varit fel.

Kommentarer
Postat av: Amundmathea

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.

2011-09-22 @ 06:58:26
URL: http://amundmathea.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0