Dag 04 - Vad bjuder jag på för mat?

Jag är ingen gourmet kock. Jag tycker om all sorts mat och äter själv allt vad som bjuds på. Men här hemma är det husmanskost som gäller. Dock är vi lite dåliga på att äta fisk, mest för att Thomas inte äter fisk, eller jo det gör han men då snackar vi fiskpinnar eller sill. Pasta går alltid hem här hos oss. Själv älskar jag kokt potatis och sås...bara potatis och sås, behöver inget annat egentligen.

Har vi middagsgäster så lär det bjudas på husmanskost. Just nu har jag sånt otroligt sug efter kåldolmar...Mmmm. Det är hur många år sen som helst jag ätit det sist men nu är jag riktigt sugen på det. Min tanke var att göra kåldolmar idag...men så lär inte fallet bli. Har inte handlat hem ingredienser och nu kan jag inte heller köra och handla själv. Det får bli tills nästa helg istället. Kåldolmar med lingon och brunsås. Mmmmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0