Dag 01 - Presentera mig själv

Vem är jag?

Jag är inte som alla andra...Det har jag hört många gånger och det är jag väldigt glad över, att inte vara som alla andra och att våga vara sig själv, lite annorlunda kanske.

Jag är finlandssvensk, född och uppvuxen i de tusen sjöarnas land.

Det är väl ingen överdrift att säga att hästarna har dominerat mitt liv och det var även hästarna som förde mig till Sverige. Jag skulle ta en paus från studierna i företagsekonomi med inrikting på logistik. Sommaren 2003 bar det av till Skåne med hästen i släpet, 1 år blev 2, som snabbt blev 3...och nu 7 år senare sitter jag fortfarande i Sverige. Fortfarande lika hästbiten som alltid...

När jag valde att sanna i Sverige beslöt jag mig för att läsa till lärare då jag insåg att jag kommer aldrig att kunna försörja mig på hästar. Dessutom klarade inte min kropp av det slitsamma arbete med så många hästar. Jag läste till lärare i Malmö. 3,5 år gick i rasande fart. I januari 2009 var jag färdigutbildad. Fick ett vikariat på en förskola. Jobbade där fram tills April 2010 då vikariatet tog slut och jag fick ett annat jobb, som kundtjänstmedarbetaare på ett logistikföretag tack vare det finska språket. I Augusti i år fick jag en ny tjänst på samma företag, trafikadministratör...visst låter det fint??  (Lite roligt är det att jag jobbar med logisitk, trots att det var den utbildningen jag valde att avbryta för att flytta till Sverige...) Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte när eller om jag kommer att jobba i skolan igen. Jag har hittat ett yrke på ett företag som jag fullkomligt älskar.

Nu sitter jag hemma och väntar och väntar, väntar på att en ny del i livet ska börja. Livet som mamma. Med allt vad det innebär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0