Ingen hovslagare

Det blev ingen hovis idag. Han skulle komma kl 18 så kl 17 var jag ute och tömkörde. Kl 18 får jag ett sms om att han är sen men kommer halv 8. Njaa det var lite sent. Då hade jag knappt hunnit hem, laga mat för att sedan köra tillbaka. Skit att inte ha Masi hemma. Det blir nytt försök imorgon istället.

Tömkörningen gick i alla fall över förväntan. Jag hade inge höga förväntningar eftersom det är 2 år (eller mer) sen han har blivit tömkörd sist. Men Masi visade sig faktiskt från sin allra bästa sida och var riktigt fin. Tyvärr glömde jag spöet hemma så det blev mycket smackande på slutet när Masi tyckte att det blev jobbigt. Men han verkade nöjd och avslappnad vilket är viktigast.

Imorgon blir det ingen motion innan Hovis. Tar in en annan häst också så får vi hoppas på att han kan uppföra sig lite bättre denna gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0