Fix och trix

Vilken produktiv dag jag har haft idag. Efter jobb var det in på biblioteket och låna en högläsningsbok om pirater som vi ska läsa för de äldsta barnen på jobbet. När jag kom hem var det direkt ut i stallet och lappa ihop Masis box dörr. Han har hängt lite för mycket på dörren så jag fick byta ut en bräda och fixa lite med boxlåset. Nu ska det väl hålla...några dagar i alla fall!! Tvättade vattenspannarna och fyllde på med rent vatten. Fyllde höpåsarna. Lappade ett täcke som Melissa har haft sönder.

Medans jag väntade på att Thomas skulle komma hem och flytta in halmbalen i logen lagade jag en god höstgryta på fläskfile, champinjoner och paprika med riktig grädde. (Och vitlök.) Gott!

Sen var det bara att ta in hästarna. Nu är det alltså höst på riktigt. Har två nöjda hästar i stallet som verkar tycka att det är hel mysigt att få komma in i stallet över natten. Även om det innebär en hel del merarbete, speciellt på morgonen, så finns det inget härligare än att mocka ett par boxar. Terapi i högsta grad.

Nu ska jag fortsätta kolla på Svenska Hollywood fruar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0