Förbereder

Håller på att förbereda mig inför morgondagens hemflygning. Har skrivit en mindre roman om hur, när och varför hästarna ska tas hand om...vadå "mammig"!?! Men nu tror jag att jag har allt klart i stallet. Allt ligger så att det lätt kan hittas. Och alla vet om sina uppgifter när det gäller morgon fodring, utsläpp, insläpp och nattamat.

Blev ingen ridning i dag heller. Precis när jag hade mockat och fixat i stallet så öppnade himlen sig och det regnade och blåste om vartannat. Jaja, det var inte så mycket att göra åt det. Katarina rider Masi en gång nu under helgen så han får gå lite grann i alla fall.

Har handlat det som boysen kommer att behöva i helgen i matväg och så kaffe till mamma och pappa.

Nu tänkte jag att jag ska packa lite så att jag slipper det i morgon. Skönt att kunna sova någon timme längre än i vanliga fall. Junior ligger tätt tätt intill mig, på mina fötter. Lilla gubben hade nog också velat följa med hem och bli bortskämd.

Nä nu blir det packning och sen ska jag läsa lite på boken jag köpte i förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0