Skön söndag

En skön söndag som började med sol och värme. Jag och Junior tog en liten promenad innan det var dags att släppa ut grannens mjökkor på bete. Glada blev de fast vissa av dem var förvirrade och visste inte vart de skulle ta vägen.

Jag och Junior körde till Sjöbo och kollade på agility tävlingar. Oj så många fina hundar att titta på tyckte Junior. När vi kom hem var han helt slut. Tänk vad jobbigt det kan vara att sitta och titta på hundar. Vi hejade lite extra på Anna och Zandi (mina fd grannar från Ystad)!

Vi grillade idag. Lagom till att vi skulle sätta fyr i grillen så blev det mulet och lite halvkyligt. Typiskt. Men det blev gott ändå. Efter det blev det en ridtur på en mycket pigg Masi om tyckte att skritt är för mesar för här ska det gå undan. Men matte vann (som vanligt) och vi höll oss mest till skritt men lite trav blev det, fast då var det mest dragkamp mellan Masi och mig.

Och så till gårdagens besvikelse. Jag tycker att det var helt fel låt som vann Eurovisionen igår. Hade laddat med chips, dippa och kiviks päron cider. Varje år känns det likadant. Spänning i luften, man väntar på att klockan skall bli 9, bänkar sig i soffan och så......ser man ut som världens största frågetecken. Va vad det som egentligen hände? Och så tycker jag att Finland faktiskt var vär mycket mer poäng. För en gångs skull så hade de en riktigt bra låt med. Men Island var min favorit! En härligt fin sång. Hoppas att de spelar den mycket på radio!


Kommentarer
Postat av: anna

hallå!

så ni va i sjöbo?? jag såg er inte:(.

agility e jättekul, kke nåt för junior!

kram från anna o zandi!

2009-05-17 @ 22:32:20
URL: http://www.annaeklund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0