Vår

Nu e det vår. Det kan jag konstatera när jag slängde en blick på rabatten utanför huset. Ogräset växer. Jepp, det förbannade ogräset som jag svor över förra året är tillbaka.....Solen skiner och det är superskönt väder ute. Även om jag fortfarande är förkyld så var det skönt att vara ute.

Efter att jag fixat klart stallet så slängde jagner ett par gamla(?) blomlökar i rabatten. Får se om det blir nåt av dem. Hittar inte de andra blomlökarna som jag fick förra året. Vet att jag lade dem i en plastpåse och hängde dem på en krok i källaren...men nu är de inte där.

Fick lite andra blomfröer förra året av min svärmor som jag nu har planterat i små krukor och avklippta mjölkkartonger. De står under plast på fönsterbrädan i köket. Hoppas att de tar sig. Kastade också ut några fröer direkt i rabatten, får se vad det blir.

Nu ska jag planera mitt lilla trädgårdsland som jag länge har längtat efter. Jag ska plantera tomater, dill och persilja. Det lär bli något annat också men vad det vet jag inte ännu. Kanske olika sorters tomater? Jag älskar tomater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0