För- och nackdelar

Det finns såklart alltid fördelar respektive nackdelar med att bo på landet. Fördelarna väger upp nackdelarna men en dag som denna känns det som om nackdelarna sticker ut lite mera. Att bo på landet och försöka använda internet till att slö surfa, läsa nyheter, betala räkningar är ingenting man skall ta för givet. En dag som denna hänger både dator och det trådlösa internetet löst. Bara att logga in här tog mer än tio minuter och flera försök. Kanske jag ska skylla lite grann på datorn med. Om ett par veckor fyller den 4 år och att den har hållt så här länge är väl ett under.

Men det trådlösa internetet är ingen höjdare. Idag blåser det vilket betyder att täckningen är sämre. Har den lägsta hastigheten nu bara för att det är dåligt väder. Gaahh!!! Kan bara glömma att läsa aftonbladet....det skulle ta flera timmar att ladda upp hemsidan. Usch vilka I-landsproblem jag har idag. (Dreglar i smyg över Acers mini laptop i rosa.....)

Fördelarna är att man kan göra vad som helst när som helst. Igår höll vi på med sovrummet ända tills halv 11 på kvällen. Inga grannar att ta hänsyn till alltså kan man bara köra på tills man inte orkar mer. Nu har jag helt själv skruvat upp 2 reglar och tryckt i lite isolering i den ena väggen. Hoppas bara att det blir godkänt av byggmästaren...

Nu väntar i alla fall en skön ridtur med Marie, fri från det mesta i flugväg hoppas jag eftersom det blåser så mycket.

(Nu ska jag "bara" publicera detta inlägg och om någonting händer pga av datorn eller internetet så kan ni säkert hitta bägge nere på väg 13....duktigt demolerade)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0